點新聞 | 每日點新聞 點解香港事

每日點新聞 點解香港事
下載APP
標籤

來論|美國費城上演「生化危機」! 吸毒應該不是自由吧?

稀思路/筆是機場

喺筆者中學年代,好多男仔都鍾意玩一隻電子遊戲,遊戲叫《生化危機》,遊戲玩咩?就係打喪屍,呢隻遊戲受歡迎嘅程度,係出完一集又一集,再出一集又一集;遊戲好玩之處,係佢可以畀到遊戲者喺現實世界唔會有嘅體驗。現實無喪屍,呢一點大家都知道,不過最近,美國費城就出現「街頭喪屍」,原來當地有人吸食新型毒品,食到好似「喪屍」喺街遊走咁。呢啲美國嘅新聞,再次令我哋見識到「自由社會」嘅副作用。

真係唔睇新聞都唔知,一睇就長知識,美國費城有人服用俗稱「喪屍藥」(Zombie Drug)嘅「甲苯噻嗪」(Xylazine),呢種本來用喺大型動物身上嘅鎮靜劑,被吸毒者用嚟增強海洛英、可卡因同芬太尼嘅效果,結果,就係好多人吸食完之後神情空洞,身上更有明顯嘅潰瘍傷口,甚至有人倒斃街頭,所以費城就出現咗「喪屍」周街走嘅亂象。

今次新聞嘅事發地點,係費城嘅一個區,但其實美國有一個城市或者地區係咁,其他城市一樣可以。2020年,美國有近6000萬名12歲以上嘅美國人濫用毒品或藥物,大部分都係吸食大麻;2021年,就有超過10萬名美國人死於過量吸毒。之前有業內人士估計,美國大麻市場喺2030年將達到650億美元,即係話,唔理佢係咪合法化咗,喺美國,毒品市場根本就係一單又一單「大生意」。

美國吸毒問題嚴重,其中嘅底蘊,筆者覺得,係同佢哋嘅自由風氣有好大關係,喺西方嘅價值觀,有啲理論支持適度嘅自由,一啲理論家,就追求一種近乎係至高無上、不可侵犯嘅自由,「只要我無傷害人,我咁做有何不可?」,筆者想講,呢種思想,係美國今日內亂、撕裂嘅原因,有啲人可能對美國夢趨之若騖,但如果去到美國呢啲地方,連基本安全都得唔到保障,呢種夢有幾值得嚮往呢?

有報章喺報道事件時,就指出費城係《獨立宣言》嘅簽署地,喺美國歷史有好重要嘅地位。喺《獨立宣言》,開頭有一段講「人人生而平等,造物者賦予他們若干不可剝奪的權利,其中包括生命權、自由權和追求幸福的權利」,唔知喺部分美國人而言,吸毒係咪自由嘅體現?令到自己短暫得到快感,又算唔算係「追求幸福的權利」?筆者唔敢判斷,美國社會係咪已經搖搖欲墜,但可以肯定嘅一點,就係美國引以為傲嘅制度,其實唔係咁值得去宣揚,因為「美式自由民主」,有時會讓人「花式自殺」。

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場

來論|美國費城上演「生化危機」! 吸毒應該不是自由吧?

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場
相關推薦