點新聞 | 每日點新聞 點解香港事

每日點新聞 點解香港事
下載APP
標籤

來論|拜登涉嫌犯法?美國會執法彰顯法治嗎?

稀思路/筆是機場

喺唔少攬炒派政客心目中,美國式民主係一種典範,甚至美國政客係佢哋嘅「主子」,佢哋情願聽美國話都唔願意忠於自己國家;不過,所謂美式民主,用一個字嚟形容,就係「亂」!美國總統在任時會被揭發種種不當,卸任後又可能會因不同事而被調查,今日共和黨攻擊民主黨,聽日民主黨又報復共和黨,最近,美國總統拜登就被揭發「私藏」機密文件,有報道指目前美國司法部長已經指派獨立特別檢察官調查事件;呢件事肯定會嚴重打擊拜登嘅管治威信,問題係,總統如果犯法,需唔需要負上刑責呢?

話說,喺拜登上任前曾使用嘅私人辦公室入面,被發現藏有佢喺擔任副總統時期嘅10份機密文件,之後佢助手又喺佢住所車庫發現多一批涉密文件,事件持續發酵。據報,拜登第一次被搜出嘅10份涉密文件,包括有美國情報備忘錄同簡報材料,內容涉及烏克蘭、伊朗同英國等。至於之後發現嘅一批涉密文件,亦係源於佢擔任副總統期間,早前白宮發言人表示,呢啲文件係拜登「唔小心放錯咗地方」,呢個解釋,大家認為係咪可以接受呢?

可能一般人唔太了解,拜登嘅私人辦公室或者住所,有一批政府文件「有咩大問題」,其實根據美國《總統檔案法》,每屆政府任期結束時,包括總統同副總統在內嘅離任官員,都要將所有涉密資料交畀國家檔案館保存;即係呢,拜登私藏文件,好可能已經犯咗法!美國國家安全局前承包商僱員斯諾登就公開表態,意指拜登似乎比好多「洩密者」攞走更多涉密文件,之前有前美國國安局僱員因為一份文件就被判囚5年,而拜登、特朗普、克林頓等,有人藏有幾十、幾百份文件,但唔使坐監。如果套用相同法理,筆者都好奇,拜登係咪都要坐監?同坐幾耐呢?

拜登嘅「文件門」事件,大家睇表面可以睇到兩個現象,第一當然係所謂「人人平等」嘅法律,喺美國當然係有啲人「比其他人更平等」啦,相信拜登今次就算被攻擊,都無乜可能會好似其他人咁要負刑責甚至坐監;第二就係美國號稱民主國家,但佢哋嘅政要,似乎守法意識就麻麻啦,上一任總統特朗普,一樣被指藏有涉密文件,而且有超過180份,因而受到司法部刑事調查。如果你問筆者拜登同特朗普嘅分別,筆者會覺得拜登因為係現任總統,「無事」嘅機會好高下,至於已經「唔係總統」嘅特朗普,就可能難搞少少,會唔會被檢控等,關鍵未必係美國嘅法治,而可能係佢仲剩返多少政治能量。

美國政治,除咗「亂」,其實仲可以用個「鬥」字嚟形容,喺共和黨掌控嘅眾議院,已經對民主黨包括拜登摩拳擦掌,包括有共和黨眾議員要調查拜登同佢屋企人嘅商業網絡、調查阿富汗撤軍行動,甚至要對眾議院前議長佩洛西等發起調查,當中涉及2021年1月嘅國會暴亂。依家美國總統係民主黨人(拜登),參選院控制權亦喺民主黨手上,不過眾議院控制權就喺共和黨手上(雖然唔夠穩固),兩黨點鬥法,鬥成咩地步,當然有待觀察;不過,有一點可以肯定嘅,就係過去幾十年甚至100年,啲學者、政治理論家趨之若鶩嘅西方民主,或者兩黨政治,走到今日,其實就算未至於分崩離析,但黨與黨之間嘅內耗,已經令唔同國家舉步維艱,今日好多西方國家嘅困局,根本而言唔係因為咩通脹、經濟問題,而係個政府、個體制無力解決問題,昔日嘅世界霸主,會唔會快將成為「昔日」?一齊放長雙眼睇下點。

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場

來論|拜登涉嫌犯法?美國會執法彰顯法治嗎?

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場
相關推薦