點新聞 | 每日點新聞 點解香港事

每日點新聞 點解香港事
下載APP
標籤

來論丨鍾翰林「認罪不認錯」的歪理

筆是機場/稀思路

喺港產片世界入面,不時都會有一啲似是而非嘅歪理,例如電影入面會有江湖大哥同啲手下講,「唔緊要,你依家係做錯事,唔係做壞事」,令到人可能誤會,原來係壞人做嘅壞事裡頭,都仲有「壞事」、「錯事」之分;而喺攬炒派政客嘅世界,當然亦有類似嘅歪理,例如一啲被檢控嘅政客,就算自己認咗罪,都唔會覺得自己有錯,最近已解散香港分部嘅「學生動源」前召集人鍾翰林承認分裂國家及洗黑錢兩罪時,就稱「我認罪,我問心無愧」。犯咗罪,點樣問心無愧?又或者,如果問心無愧,又為何要認罪?唔好玩啦!

現年20歲嘅鍾翰林,噚日就身穿深藍色西裝上庭,承認一項分裂國家罪同一項洗黑錢罪,但就否認另一項洗黑錢罪同一項串謀發表煽動性刊物罪;佢喺答辯嘅時候,就表示「我認罪,我問心無愧」,俾國安法指定法官、區院法官陳廣池提醒,被告只需回答認罪與否,千祈唔好有任何政治宣言。鍾翰林呢種疑似想借法庭做政治騷嘅做法,過去一直都有攬炒派政客咁做,但筆者覺得呢種做法極度傻,依家鍾係俾人告緊犯國安法,佢如果擺明向法庭表示自己「無愧」、「無錯」或者「無歉意」,係咪想坐耐啲?

鍾翰林今次之所以被控重罪,因為去年香港國安法生效後,鍾翰林雖然聲稱「學生動源」停止香港事務,但其專頁仍有介紹列明「建立擁有獨立主權的香港共和國」,未有移除義工招募連結;另外,仲有繼續發帖聲稱「一國兩制」消亡等等,甚至喺「學生動源美國分部」同「創制獨立黨」成立前分別開設其專頁,透過另一管理員「Yoshi HK」發布「港獨」帖文。從案情嚟睇,基本上鍾翰林可以話係罪證確鑿,喺佢面前就可能只有認罪呢條路可以行,但佢認罪得嚟又要「型,既顯示佢無悔意,甚至係教壞人!

老實講,鍾翰林之說,絕對係有矛盾嘅,佢既然係犯咗法、認埋罪,咁點可能係問心無愧?又或者,如果佢真係問心無愧,根本就唔需要認罪,可以交由法庭去裁決。我哋從案情以至犯罪嘅本質嚟睇,其實喺任何國家、地區,分裂國家都為法律所不容許,最明顯嘅例子,就係之前西班牙加泰隆尼亞嘅「獨派」搞獨立,結果被西班牙當局「拉人封艇」,多名主事者被重囚;所以嚴格嚟講,鍾翰林係犯咗彌天大錯先真,如果其他人有樣學樣,肯定亦難逃罪責。

喺國安法已經落實嘅時代,攬炒派過往嘅攬炒行為、分離言行以至極端思想,全部都已經行唔通,甚至可以話係「無市場」,如果仲有人諗住抗爭、攬炒甚至奪權,就有可能成為下一個鍾翰林。最近,有啲已經走佬到外國嘅政客,公開叫人杯葛嚟緊嘅立法會換屆選舉,如果有市民咁傻豬聽佢哋講,極可能會墮入法網。綜觀攬炒派過往嘅行動,好多都係依靠用不同方式煽動人抗爭甚至違法;但依家不論係鍾翰林講「問心無愧」,抑或係走佬政客叫人杯葛選舉,相信用處唔會好大。如果有人信佢哋繼而行動,分分鐘成為「下一個佢哋」,香港人,千祈唔好做傻仔!

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場

來論丨鍾翰林「認罪不認錯」的歪理

收藏收藏
取消收藏取消收藏
稿件由上傳 · 文責自負 · 不代表本網立場
相關推薦